Продавець ТОВ фірма "Тера" розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
260 відгуків

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 09:00 найближчого робочого дня (22.07).

Кошик
+380 (95) 605-07-56
+380 (67) 903-00-90
+380 (67) 940-20-01

Український ринок металопрокату 2013-2014

Український ринок металопрокату 2013-2014

2013 рік виявився провальним для українських металотрейдерів. Так, за даними директора ДП «Укрпромзовнішекспертиза» (УПЕ) Володимира Власюка, за підсумками року споживання металопрокату на внутрішньому ринку України скоротиться порівняно з 2012 р. на 6%, до 7,8 млн. т. «Це, звичайно, негативний показник», - констатує експерт.

При цьому, постачання саме українського металопрокату на ринок знизилися з 6,5 млн. т до 6,1 млн. т. Інші обсяги, тобто 1,7 млн. т або п'ята частина, - це імпортна сталь. За словами В. Власюка, зниження попиту пов'язане з збільшенням темпів падіння виробництва у ключових галузях-споживачах стали – будівництві (-16%) і машинобудуванні (-13%).

У листопаді під час конференції «Розвиток внутрішнього ринку сталевого прокату і металоконструкцій» генеральний директор«Метінвест-СМЦ» Дмитро Ліппі привів не менш негативні оцінки. Зокрема, за попередніми прогнозами, в 2013 р. ринок металопрокату в Україні скоротиться порівняно з 2012 р. на 3%, до 6,3 млн. т. При цьому, вторинний ринок металопрокату знизиться на 0,8%, до 2,6 млн. т.

Віра трейдерів
Незважаючи на несприятливу кон'юнктуру, Україна продовжує залишатися для вітчизняних виробників і трейдерів ключовим ринком збуту. Так, у фінансовому звіті найбільшої метгруппы –«Метінвесту» - кажуть, що на Україну припадає чверть від продажу усієї металопродукції холдингу (3,523 млн. т, зростання на 37%). При цьому, обсяги відвантажень на вітчизняний ринок порівнянні з поставками в країни ЄС. Крім того, по виручці Україна посідає друге місце після Європи ($1,792 млрд., падіння на 3%).

Другий лідер ринку – УГМК – за підсумками 2013 р. планував реалізувати на українському ринку близько 0,5 млн. т металопрокату (в 2012 р. зростання продажів склало 43%, до 0,47 млн. т). Але у зв'язку з погіршенням ситуації з другого півріччя, компанія скоригувала завдання на збереження ринкової частки, досягнутої за підсумками минулого року.

Меткомбінат «Арселорміттал Кривий Ріг» демонструє віру в український ринок і приступив до створення власної мережі дистрибуції. У 1 півріччі підприємство наростило продаж металопродукції в Україні на 8%. З липня поточного року АМКР вже відкрив два склади: у Києві та Одесі місткістю 10 тис. т металопрокату кожен. До кінця року планувалося запустити ще три бази в різних регіонах країни, але спад змусив відкласти ці плани.

Втім, догляд АМКР «роздріб» також продиктований бажанням комбінату знизити залежність від своїх найбільших українських партнерів – трейдерів «Вікант» і «Днепропроект». У 2013 р. перша компанія збільшили свою частку на ринку як за рахунок традиційних продуктів «Арселорміттал», так і за рахунок зростання своєї присутності у роздрібному сегменті, відкривши кілька нових торгових майданчиків. Для другої компанії рішення АМКР ще критичніше, оскільки вона спеціалізується виключно на продукції криворізького меткомбінату.

Імпортна загроза
Вельми показово, що крім АМКР переформатував свої відносини з торговцями і «Метінвест». Так, за неофіційними даними галузевих блогерів з сайту asn-ua.com ряд великих мережевих трейдерів «випали» з пулу привілейованих партнерів«Метінвест-СМЦ». За словами джерел, які побажали залишитися неназваним, йдеться про компанії «АВ Метал Груп», яка користувалася лояльністю з боку МІ, що виражалося в безпрецедентних дисконтах, обсягах кредитування.

Влітку в «Метінвест-СМЦ» змінився топ-менеджмент, що, мабуть, і послужило приводом для розриву відносин.

Як стверджують трейдери на умовах анонімності, саме «АВ Метал Груп» показав у поточному році значну динаміку приросту своїх продажів (майже 90%). Це досягалося, в першу чергу, за рахунок цінового демпінгу, а також інших непрозорих менеджерських рішень.

Варто відзначити, що скандали супроводжують «АВ Метал Груп» з моменту його створення на початку 2009 р. Як пише видання «Ділова столиця», компанія була утворена шляхом злиття двох дніпропетровських металотрейдерів «Альтаір-Д» і «Вега-С». Причому, поглинання активів останньої було проведено через її банкрутство. В результаті металобази «Веги» у Києві, Сімферополі та Кіровограді перейшли у власність «Альтаір-Д», який виступив головним кредитором. У той же час, ОТП Банк, який сподівався на повернення $11 млн. кредиту, залишився ні з чим.

І на сьогоднішній день «АВ Метал Груп» продовжують свою агресивну комерційну роботу на ринку. Гравці наголошують, що цільова установка у менеджменту компанії – це нарощування обсягів продажу під гаслом: «Зайти на ринок, ліквідувати націнку, прибрати з ринку або поглинути конкурента». У такій ситуації, коли роздрібні продажі здійснюються за заводськими цінами, інші незалежні торговці віддають перевагу або тимчасово припинити свою діяльність, або взагалі піти з ринку.

А в грудні на українському ринку прокату почалися нові цінові війни, які знову ж пов'язують з «АВ Метал Груп». Справа в тому, що в центральні регіони України почав надходити г/к і товстий лист виробництва Магнітогорського меткомбінату в обсязі близько 10 тис. т. Додаткові обсяги, які надходять з Росії, створили напругу серед трейдерів, оскільки поточна ділова активність на внутрішньому ринку практично паралізована.

При цьому, минулого тижня з'явилася інформація, що один з великих українських торговців, яким, судячи з усього, є «АВ Метал Груп» змінив джерело поставок металопрокату, відмовившись купувати без знижок сталь у «Метінвесту», у якого раніше купував близько 85% прокату. Очевидно, що, володіючи розгалуженою, слабоуправляемой і залежною від одного постачальника мережею, «АВ Метал Груп» змушений був шукати іншого «спонсора».Так як, маючи багатомільйонну дебіторську заборгованість, а також зобов'язання перед «Метінвестом» розрахуватися за поставлену раніше продукцію, «АВ Метал Груп» в короткостроковій перспективі може зникнути з ринку.

В целом же, тенденция к росту импорта металлопродукции не может вызывать беспокойства, ведь он и так занимает значительную часть украинского рынка. По данным Производственного объединения«Металлургпром», за 9 месяцев 2013 года в Украину было импортировано 1,302 млн. т металлопроката. При этом, поставки длинномеров и полуфабрикатов упали на 11,8% и на 77,3% соответственно, тогда как листового проката подскочили на 26,7%. По оценкам маркетингового центра УГМК, доля импорта по итогам в январе-сентябре составила 23,3% против 23,5% за аналогичный период 2012 года.

В то же время, у «АВ Металл Групп», не имеющей тыла в виде аффилированных металлопроизводителей, мало шансов выиграть«ценовую войну». Разве, что эта компания рассчитывает на «особые»отношений с таможней, но, как показывает опыт, это весьма не надежное конкурентное преимущество.

Надежды на рост
Что касается 2014 года, то трейдеры осторожны в своих прогнозах, но рассчитывают на рост спроса. Так, по данным«Укрпромвнешэкспертизы», поставки украинского проката на внутреннем рынке могут прибывать 300 тыс. т (то есть до 6,4 млн. т) за счет строительства дорог и модернизации теплосетей

По оценкам маркетингового центра УГМК, с 2014 г. прирост потребления может составлять порядка 7% в год, и к 2015 г. объем поставок металлопроката на внутренний рынок вырастет до 8,2 млн. т. В основном прирост ожидается в строительной отрасли, вследствие реализации отложенного спроса на жилое строительство. В свою очередь, Д.Липпа предполагает, что в следующем году общий рынок металлопроката составит 6,6 млн. т, что означает прирост на 5,8%. Вторичный рынок увеличится на 7,7%, до 2,8 млн. т.

Наконец, В. Власюк высказывает убеждение, что критическим фактором для развития украинской металлургии остается развитие внутреннего рынка, с учетом изношенности металлофонда и необходимости новой индустриализации.

Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner